همه چیز هایی که باید در مورد ارتقاء دادن رم خود بدانید (قسمت سوم)

ما بازی های مختلفی را با  استفاده از رمDDR3  تست کردیم، ولی به پیشرفت های پراکنده ای رسیدیم. در بازی مترو: آخرین شب، دستگاهی با دو رم 4 گیگ با فرکانس 1333 مگاهرتز میانگین 126 فریم بر ثانیه را کسب کرد، ولی اصلاح کردن دو جفت رم 8گیگ با فرکانس1866 مگاهرتز نشان می دهد که به 144 فریم بر ثانیه می پرد.

در هر دو بازی بی نهایت با یوشاک و بتمن: ریشه آرکهام، گرچه، پیشرفت های حاصله کمتر تاثیرگذار بود، فریم های کمتر بهتر از  نرخ فریم کمترین بنچمارک است.، و فقط 2 فریم بر ثانیه به نرخ میانگین می افزاید.

همچنین تفاوت زیادی در هیچ یک از تست های Unigine Heaven وجود ندارد. در تمامی تست های DDR3، سیستمی با دو رم 4 گیگ با فرکانس 1333 مگاهرتز، و سیستمی با چهار رم 8گیگ با فرکانس 1600 مگاهرتز، با میانگین نرخ فریم بنچمارک ها بین 63.4 فریم بر ثانیه و 66.8 فریم بر ثانیه متغیر است.

تفاوت DDR4

حافظه ی جدید DDR4 که با سرعت بیشتری عمل می کند، پشتیبانی بهتری از کانال دارد، و از آخرین چیپست ها و کنترلرهای اینتل پشتیبانی می کند. بنابراین ما انتظار داریم تست هایمان با کارایی نابرابر بزرگتری ظاهر شوند.

در تست های اولیه ما، به نظر می رسد که دنبال کردن طرح ها همیشه با مجموعه ای از رم های قدیمی DDR3 میسر است. در تست Cinebench R15 CPU، دستگاهی با دو رم 4 گیگ با فرکانس 2400 مگاهرتز امتیاز 1143 را کسب کرد، که با دو برابر کردن حافظه و افزایش سرعت آن به 3000 مگاهرتز فقط نتیجه پریدن به 1190 را به ما نشان داد.

کدبندی ویدئویی x264 تست ما را  به الگوهای شبیه به هم سوق داد. بیشتر کامپیوترهای ساده ما با دو تست در 205 فریم بر ثانیه و 68 فریم بر ثانیه اجرا می شوند، ولی افزایش سرعت حافظه به 3300 مگاهرتز نتایجی را به ما نشان می دهد که فقط چند اینچ به 211 فریم برثانیه و 73 فریم بر ثانیه جلو می رود، که پرش سختی را دارد و باعث می شود تفاوت بزرگی را برای کاربران سراسر دنیا فراهم کند.

بخش ابزاری و ویرایش کردن عکس GigaPan ، فقط با افزایش سرعت حافظه، پیشرفت با ارزشی را به ما نشان می دهد، در حالی که تست Geekbench هم دستاوردهای مشابهی را ارائه می دهد.

اولین کامپیوتر DDR4  ما امتیاز 22165 را کسب کرد، ولی با دوبرابر کردن حافظه به 8 گیگ، که در 2666 مگاهرتز اجرا میشود، فقط پرش به امتیاز 22849 را کسب کرد.

پهنای باند چند رشته ای

جای تعجب است که با رم DDR3، درتست های نظری ما مشاهده می شود که بهبود بخشیدن سرعت و مقدار تفاوت بزرگی را ایجاد می کند. زمانی که ما دو رم 4گیگ با فرکانس 2400 مگاهرتز نصب کردیم، تست های کامپیوتری در پهنای باند چند رشته ای با سرعت 15 گیگ بر ثانیه و 28.58 گیگ بر ثانیه را تحویل می دهد، با این عددها پرش به سرعت 17 گیگ بر ثانیه و 32 گیگ بر ثانیه با همان رم ها به 3300 مگاهرتز تغییر داده شد.

تمامی این بنچمارک ها نشان داد که چگونه DDR4  از عهده مقادیر زیادی از حافظه های چهار کاناله بر می آید. دستگاهای ما با دو رم 8 گیگ می تواند به شما پهنای باند چند رشته ای با سرعت 32 گیگ بر ثانیه تحویل دهد. ولی دو برابر کردن حافظه به ما نشان می دهد که جهش شکل گونه ای به سرعت 45 گیگ بر ثانیه دارد ولی بعدا این جهش ها همیشه با تست های جهانی همراه نیستند.

بنابراین ما نمی توانیم بگوییم که این یک افزایش حیاتی برای کامپیوتر شما است، گرچه که شما مشتاق به خریدن سیستمHaswell-E  هستید تا نرم افزارها و بیشتر بازی های درخواستیتان را اجرا کنید.

DDR4  و بازی کردن

ما در بنچمارک های بازی هایمان پرش بزرگی را مشاهده کردیم، بازی مترو: آخرین شب، وقتی که با رم DDR3  تست می شود. بنابراین، DDR4  ارتقاء داده شده ثابت کرد که کمتر نمایشی است. بهبود بخشیدن مقدار سرعت حافظه در بازی مترو: اخرین شب به ما نشان داد که نتایج به سرعت چند فریم پرش داشته اند، و بیشترین پیشرفت های ما در بازی بی نهایت بایوشاک و بتمن افزایش یک یا دو فریمی را نشان داد، و به مقدار یا سرعت DDR4 بستگی ندارد.

کامپیوترهای ما میانگین 62.7 فریم بر ثانیه را با دو رم 4 گیگ با فرکانس 2400 مگاهرتز را کسب کردند، ولی این، سرعت 64.2 فریم بر ثانیه را زمانی بهبود بخشید که چهار رم 8 گیگ با فرکانس 2666 مگاهرتز نصب شد.

هیچ شکی در مورد اصالت و عادی بودن سرعت DDR4  نیست، ولی نکته اصلی مخصوصا در نمرات بازی ها است، که تنظیمات هر رم 8 گیگ دو و چهار کاناله وسیع است. حافظه در بازی کردن تنگ نایی به حساب نمی آید. پردازشگرها و کارت گرافیکها معمولا مانعی بر نرخ فریم های شما هستند.

بزرگتر و پرسرعت تر؟

داستان همان است که اگر شما یک کامپیوتر با رم DDR3  یا DDR4 خلق کنید. مقدار مناسب و معقولی مانند رم 8 گیگ یا 16 گیگ در یک سرعت راضی کننده اجرا می شوند و برای شما کافی خواهد بود که وظایفتان را مدیریت کنید خواه آن ها کارهایتان یا بازی هایتان باشند.

شما هنوز هم مزایای خریدن دستگاه بزرگتر و پرسرعت تر را میبینید، مطمئنا درست است، ولی آنها کمتر قابل توجه هستند. بنابراین دید منفی نسبت به این دستگاه ها درست است زمانی که شما یک علاقمند واقعی هستید و کسی هستید که میخواهد بهترین بخش ها باقی بماند یا اگر شما معمولا نرم افزار موردنظرتان را اجرا می کنید و احتیاج به منحرف کردن تک تک کارایی های خود از کامپیوتر را دارید.

در همین حال مجموعه های چهار کاناله زمانی خوب هستند که شما از نرم افزارهایی استفاده می کنید که واقعا مزایای معماری بهبود یافته DDR4  را به شما نشان دهد، مانند کدبندی و خروجی، ولی بیشتر مردم سودشان را احساس نمی کنند،وقتی که فقط برپایه CPU های گران x99  قابل اجرا هستند.

بیشتر مصرف کنندگان کامپیوتر، حتی علاقه مندان به آن، نیازی به خرید دستگاه های گران قیمت دور و برشان ندارند، و این  قطعا چیز بدی نیست. پیشرفت های حافظه، پردازشگر و چیپست وارد میدان بازی شده اند، به این معنی است که کمتر از یک جزء نگرانی ها در مورد سرهم بندی یک کامپیوتر شخصی است.